Saglabāt vai rediģēt video sarakstu
Atpakaļ
Jūsu e-pasts:
Brīdis, kurā pamanīta neatbilstība:
Komentārs:

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

1080p Kopēt
720p Kopēt
540p Kopēt
360p Kopēt

Ziņojums par kļūdu veiksmīgi nosūtīts.

Jums izdevās nokopēt saiti.

Video ir pievienots sarakstam.

Noskaidrot, vai Valsts valodas likumā definētās normas vienmēr atbilst realitātei un kuras valodas funkcijas var attiecināt uz latgaliešu valodu

Latgalīšu volūdys statuss

Pievienots 24.08.2022
Ilga Šuplinska
Klase / Izglītības posms: Vidusskola
Mācību priekšmets / Kursa nosaukums: Latgaliešu rakstu valoda
Valsts valodas likums divas rakstu tradīcijas: latgaliešu un latviešu norvēģu valodas divas rakstu tradīcijas: būkmols un jaunnorvēģu biedrība "Valodu māja" Vaļsts volūdys lykums divejis rokstu tradicejis: latgalīšu i latvīšu norveģu volūdys divejis rokstu tradicejis: bukmols i jaunnorveģu bīdreiba "Volūdu sāta"
Video sasniedzamais rezultāts
Noskaidrot, kāds ir latgaliešu valodas statuss likumdošanā un, izmantojot norvēģu valodas piemēru, analizēt, vai latgaliešu valoda funkcionē kā valoda.
Video apraksts

Apkoposim, kuros likumos ir nostiprināts latgaliešu valodas statuss, konstatēsim, kuras latgaliešu funkcijas ir spēcīgas, kuras ir attīstītas vājāk, kā arī mēģināsim saprast, cik svarīga ir valsts attieksme un valodas politika, iepazīstot biedrības "Valodu māja" darbību un apskatot norvēģu valodas situāciju.

Resursi

Rakstāmrīki, ierīce ar internetu, kur skatīties video.

Turpini mācīties

Latgalistika. [skatīts 2022. gada 18.jūnijā]. Pieejams: https://www.lu.lv/filol/latgalistica/index.htm 

Latgolys koncepti.[skatīts 2021.g.  10.oktobrī]. Pieejams:http://futureofmuseums.eu/lg/virtual-gallery/rezekne-higher-education-institution-collections/ 

Šuplinska, I. zin. red. Latgolys lingvoteritorialuo vuordineica II. Rēzekne: Rēzeknis Augstškola, 2012, 876 lpp. 


Standarta sasniedzamais rezultāts
VL.A.2.3.

Analizē plašsaziņas līdzekļos paustos viedokļus, interpretē viedokļu paudēju tieši un netieši izteikto nolūku. Atpazīst runā varas ietekmi, cenzūru, neobjektīvu vai vienpusīgu informācijas izklāstu, naida runu, politnekorektas valodas lietojumu. Diskutē par izmantotajiem valodas līdzekļiem, to piemērotību un potenciālo ietekmi uz adresātu, argumentējot savu viedokli.

Šajā vietnē tiek izmantotas sīkdatnes. Turpinot vietnes pārlūkošanu, Jūs piekrītat mūsu sīkdatņu izmantošanai. Uzzināt vairāk.