Video laikā skolēniem tiek piedāvāts iepazīties ar zinātniskajiem tekstiem par vārddarināšanu. Teksta lasīšanas laikā skolēniem ir jāatbild uz jautājumiem par vārddarināšanu. Video turpinājumā tiek atkārtots par vārddarināšanu un vārddarināšanas paņēmieniem, skolēni tiek rosināti veidot atgādni. Video otrajā daļā tiek veikti dažādi uzdevumi, kur skolēniem jānosaka gan vārda sastāvs, gan jāsagrupē vārdi pēc vārddarināšanas paņēmienu principa, kā arī jāveido dažādi salikteņi. Darba lapa pieejama www.tavaklase.lv
Pildspava, dažādu krāsu rakstāmie, pierakstu klase/piezīmju papīrs, darba lapa.
VL.9.1.1.3./VLM.9.1.1.3. Ar izpratni lasa satura, uzbūves un žanru ziņā atšķirīgus tekstus, saskatot valodas lietojuma būtiskākās īpatnības. Analizē un skaidro tekstu, novērtē savu izpratni. Salīdzina izlasīto ar iepriekš zināmo, nosaka, kādas pārdomas izlasītais teksts ir radījis.
VL.9.3.1.5./VLM.9.3.1.6. Izmanto latviešu valodas vārddarināšanas paņēmienus atbilstoši sava teksta iecerēm un savam individuālajam stilam, veidojot arī jaunvārdus. Pamato vārddarināšanas nozīmi terminoloģijas apguvē, teksta bagātināšanā un noteikta efekta radīšanā.