Stundā izmantojam dažādas stratēģijas (t.sk. darbu ar enciklopēdijas tekstiem), lai noteiktu skaitļa vārda funkciju runā un tekstā. Skolēns novēro, kā atšķirt faktus no viedokļiem; izmanto skaitļa vārda informatīvas iespējas radiosižeta teksta veidošanai.
Dators, pierakstu klade.
Detalizēti un kopumā uztver dažādu veidu informāciju (fakti, viedokļi, attieksme) no vairākiem piedāvātajiem avotiem (arī e-vidē), kritiski vērtē to saturu un ticamību.
Uztver valodu kā sistēmu, skaidro un ievēro apgūtās valodas normas, analizē savas kļūdas. Nosaka valodas vienības pēc nozīmes, formas un funkcijas.
Izmanto dažādus tekstus, lai izprastu sevi un apkārtējo pasauli. Apspriež informāciju par aktuālām dzīves problēmām un vērtībām, veido savu vērtību sistēmu.
Veido dažādus tekstus, izvēloties uzdevuma mērķim atbilstošu stilu (daiļliteratūras, zinātniskais), žanru (priekšlasījums, ziņojums, reportāža, intervija, vēstule) un formu (piemēram, ar ilustrācijām).