Skolēns ievēro un analizē darbības vārda nozīmi, funkciju, izteiksmes iespējas, lai attēlotu darbību atbilstoši saziņas situācijai.
Dators, pierakstu klade.
Saskata atšķirības dažādu tautu uzvedības un saziņas tradīcijās. Saziņā izturas korekti, ar sapratni uztver saziņas problēmas, novērš neskaidrības.
Nosaka autora lietoto izteiksmes līdzekļu atbilstību teksta žanram. Atpazīst oriģinālus un radošus autora risinājumus.
Raksturo vienkārša teikuma virslocekļus un palīglocekļus pēc formas (viens vārds, vārda forma, vārdu savienojums) un pēc nozīmes teikuma veidošanā. Veido un intonatīvi pareizi pēc izteikuma mērķa un emocionālās nokrāsas izrunā dažādus teikumus.