Skolēni, skatoties video, lasot un klausoties tekstus, kuros autori radoši spēlējas ar burtiem un vārdiem, secina, ka bez teikuma gramatiskā centra jeb teikuma virslocekļiem nevar izveidot loģisku teikumu.
Pierakstu klade, darba lapa, rakstāmpiederumi.
Apkopo informāciju no tematiski saistītiem avotiem atbilstoši mērķim. Nošķir nepieciešamo no liekā, svarīgo no mazsvarīgā, vērtē informācijas ticamību. Sakārto to noteiktā secībā vai veidā.
Raksturo un salīdzina dzirdēta vai lasīta teksta notikumus un personas, veido secinājumus. Sasaista stāstījumu ar personisko un citu pieredzi, nosaka valodas īpatnības.
Runā ievēro pareizrunas normas, loģiskās pauzes un intonāciju. Pamato skaņu un vārdu nozīmi valodā iztēles un emociju attīstīšanai, piemēram, valodas spēlēs un dzejā.
Lieto atbilstošas pieturzīmes vienkāršos un saliktos teikumos.