Saglabāt vai rediģēt video sarakstu
Atpakaļ
Jūsu e-pasts:
Brīdis, kurā pamanīta neatbilstība:
Komentārs:

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

1080p Kopēt
720p Kopēt
540p Kopēt
360p Kopēt

Ziņojums par kļūdu veiksmīgi nosūtīts.

Jums izdevās nokopēt saiti.

Video ir pievienots sarakstam.

Kā izmanto ūdeni?

Kas ietekmē vielas šķīdību?

Pievienots 04.11.2022
Inga Melngaile
Klase / Izglītības posms: 8. klase
Mācību priekšmets / Kursa nosaukums: Ķīmija
šķīdība šķīdības līkne piesātināts šķīdums nepiesātināts šķīdums pārsātināts šķīdums
Video sasniedzamais rezultāts
Skaidro, kas ir vielas šķīdība, piesātināts šķīdums, nepiesātināts šķīdums, pārsātināts šķīdums. Katrai vielai ir noteikta šķīdība. Temperatūras ietekmi uz vielas šķīdību attēlo ar šķīdības līknēm. Attēlo vielas šķīdību grafiski. Iegūst informāciju no šķīdības līknēm.
Video apraksts

Mamma bērniem regulāri dod dzert dzērveņu morsu, kuru pagatavo no dzērveņu sulas, to atšķaidot ar ūdeni. Bērni dažreiz cenšas samānīties un pielikt nedaudz cukura. Cukurs jāliek tik daudz, lai tas spētu izšķīst un mamma to nemanītu. Kādu reizi tas izdodas, bet citu ne. Bērniem nav skaidra šīs sakarības būtība. Šajā video noskaidrosi, kas ir vielu šķīdība un kas to ietekmē. Video beigās spēsi atbildēt uz jautājumu: Kā var palielināt cukura šķīdību morsā?


Resursi

Rakstāmpiederumi un pierakstu klade.

Standarta sasniedzamais rezultāts
D.9.11.4.1.

Lieto eksperimentam un lauka darbam vajadzīgos traukus, piederumus, saliekot nepieciešamās iekārtas (piemēram, gāzu iegūšanai un uzkrāšanai, maisījumu sadalīšanai), izmantojot aprakstu. Skaidro drošības noteikumu jēgu un rīkojas atbilstoši savai un apkārtējo drošībai, pētot vidi dabaszinātņu laboratorijās un sadzīvē.

D.9.1.4.1.

Salīdzina vielas šķīdību dažādās temperatūrās, lietojot jēdzienus "piesātināts šķīdums", "nepiesātināts šķīdums", "šķīdība", "kristalizācija", izmantojot grafikus un citu informāciju no dažādiem avotiem.

D.9.11.10.1.

Analizē un apstrādā eksperimenta un lauka darbu laikā iegūtos datus vai citu iegūtus, pieejamus datus (piemēram, datus par vides kvalitāti), novērtējot to precizitāti un ticamību, izvēloties piemērotāko datu attēlojuma veidu (vārdiski, shematiski, vizuāli, grafiski, simboliski, statistiski, kartogrāfiski) un paņēmienu (IKT), izmantojot nepieciešamās mērvienības un to pārveidojumus, veicot vajadzīgos aprēķinus un salīdzinot ar citiem informācijas avotiem.

Šajā vietnē tiek izmantotas sīkdatnes. Turpinot vietnes pārlūkošanu, Jūs piekrītat mūsu sīkdatņu izmantošanai. Uzzināt vairāk.