No dotās situācijas apraksta, vizuālā attēlojuma vai vienādības, iespējams noteikt nezināmo darbības locekli, apzīmēt to ar kādu simbolu un, pierakstot attiecīgu matemātisku izteiksmi, aprēķināt nezināmā skaitlisko vērtību. Skolotājas skaidrojums palīdz skolēniem virzīt domāšanas gaitu, izdarīt spriedumus, pārbaudīt atrisinājumu.
Pierakstu klade, zīmulis, pildspalva.
Salīdzina naturālu skaitļu izteiksmju ar 1 darbību vērtības, arī spriežot, neaprēķinot precīzas vērtības.
Situācijas aprakstā, attēlojumā, vienādībā ar naturāliem skaitļiem nosaka skaitli – nezināmo darbības locekli, kas apzīmēts ar simbolu (piktogramma, burts u. tml.), skaidro savu spriedumu, pārbauda atrisinājumu.