Video skolēnam tiek piedāvāts salīdzināt, kas ir kritika un literatūrkritika, kādas ir to funkcijas, vai un kāpēc tās ir nepieciešamas; salīdzina, ar ko atšķiras viedokļa paušana no profesionālas kritikas, kā kritiķis var vērtēt literāru darbu, pēta recenziju; noskaidro, cik sena ir literatūras kritikas vēsture Latvijā, kā kļūt par literatūras kritiķi un kuri ir zināmākie kritiķi Latvijā; kur iegūt informāciju par lasītāju un kritiķu vērtētajiem darbiem. Visbeidzot – skolēns tiek rosināts lasīt un iedrošināts literāro darbu arī vērtēt.
Pieraksti, rakstāmpiederumi, darba lapa (pielikumā).
Lasa, klausās, skatās, vēro mācīšanās mērķim atbilstošus dažādu mākslas veidu (literatūra, vizuālā un audiovizuālā māksla, mūzika, teātris), žanru, stilu un virzienu darbus, paplašinot savu ētisko un estētisko pieredzi. Analizē un diskutē par pazīmēm un mākslinieciskās izteiksmes līdzekļiem atbilstoši žanram, stilam un virzienam mūzikā un vizuālajā mākslā. Mācās atšķirt un izvēlēties augstvērtīgus mākslas darbus.