Skolēns nodarbībā apgūst, kas ir fizikāli lielumi, kas ir mērīšana un kā to veic, kā arī mācās atšķirt tiešās un netiešās mērīšanas metodes. Skolēns apgūst prasmi mērīt, izmantojot mērierīces un aprēķinot rezultātu netiešajā mērīšanā.
Pieraksti, rakstāmais.
Pamato mērinstrumenta, tai skaitā digitālā, izvēli (piemēram, strāvas stipruma un sprieguma, atmosfēras spiediena, plaušu dzīvības tilpuma, asinsspiediena, apgaismojuma, spēka, skaņas intensitātes līmeņa, gāzes koncentrācijas, šķīduma vides pH), pierakstot mērījumu rezultātus, izmantojot pieņemtus apzīmējumus, nosaukumus, mērvienības. Ar praktiskiem piemēriem skaidro, kā veidojas mērinstrumenta skala, un mērinstrumentu kalibrēšanas nepieciešamību. Saista mērinstrumenta lietošanas ierobežojumus (piemēram, mērapjoms) ar mērinstrumenta uzbūvi (piemēram, šķidruma sasalšanas temperatūra).