Video paredzēts, lai skolēnam veidotos izpratne par cilvēka asinsrites sistēmas parametriem. Video pirmajā daļā tiek atkārtota tēma par sirds un asinsvadu sistēmas uzbūvi un nozīmi, izskaidrots kā notiek sirdsdarbība. Video otrajā daļā tiek pastāstīts, kā rodas sistoliskais un diastoliskais asinsspiediens un pulss, rādītas mērierīces un to pareiza lietošana asinsspiediena un pulsa mērījumu noteikšanai. Video trešajā daļā tiek runāts par asinsrites sistēmas parametru izmaiņu cēloņiem.
Pierakstu klade, rakstāmpiederumi, asinsspiediena mērītājs
Kā notiek vielu transports organismos? Temata atsegums skolēniem: https://mape.skola2030.lv/resources/6478
Pamato mērinstrumenta, tai skaitā digitālā, izvēli (piemēram, strāvas stipruma un sprieguma, atmosfēras spiediena, plaušu dzīvības tilpuma, asinsspiediena, apgaismojuma, spēka, skaņas intensitātes līmeņa, gāzes koncentrācijas, šķīduma vides pH), pierakstot mērījumu rezultātus, izmantojot pieņemtus apzīmējumus, nosaukumus, mērvienības. Ar praktiskiem piemēriem skaidro, kā veidojas mērinstrumenta skala, un mērinstrumentu kalibrēšanas nepieciešamību. Saista mērinstrumenta lietošanas ierobežojumus (piemēram, mērapjoms) ar mērinstrumenta uzbūvi (piemēram, šķidruma sasalšanas temperatūra).