Izmantojot skolotājas stāstījumu, skolēns veido pārskatu par vārdšķirām, izprotot katras vārdšķiras nozīmi tekstveidē. Ar uzskatāmu darbību skolēns iepazīst veidus, kā iegūt informāciju par izvēlētā daiļdarba autoru un daiļdarbu; veido piezīmes par informāciju un apraksta veidošanas svarīgākajām pazīmēm, izmantojot Kornelas metodi. Skolēns atkārto svarīgākos valodas līdzekļus publicistikas valodas stilā un veido informatīva apraksta fragmentu, salīdzinot savu veikumu ar pedagoga sniegto paraugu.
Pieraksti, darba lapa, rakstāmrīks.
VL.9.3.1.6./VLM.9.3.1.5. Apzināti izvēlas un lieto dažādu vārdšķiru vārdus un to gramatiskās formas noteikta mērķa un efekta radīšanai runā vai rakstveida tekstā. Nosaka vārdu piederību vārdšķirai un vārdu gramatiskās formas.