Video laikā skolēni noskaidro, kas ir fakts, arguments un viedoklis. Lai būtu saprotamāk, kāpēc ir jāprot izteikt savas domas un tās pamatot, tiek piedāvāts īss ieskats debašu vēsturē. Skolēniem pašiem ir jāuzraksta savs skaidrojums, ko nozīmē fakts, arguments un viedoklis. Tiek piedāvāti dažādi diskusiju piemēri, kur skolēniem pašiem jāatrod fakts, viedoklis un arguments. Video noslēgumā tiek veidota Venna diagramma.
pierakstu klade/piezīmju papīrs, pildspalva, krāsu rakstāmie, darba lapa
Patstāvīgi izvirza mērķi un organizē teksta plānošanas procesu, izvēloties sev piemērotu ideju un domu pieraksta veidu. Reflektē un izvērtē to, apspriežoties par teksta saturu un uzbūvi ar citiem. Raksta pārspriedumu un argumentēto eseju.