Video paredzēts, lai skolēnam veidotos izpratne par sistemātikas nozīmi dzīvo organismu klasificēšanā. Video pirmajā daļā skolēniem dots uzdevums sagrupēt dažādus dzīvos organismus. Izveidoto dzīvo organismu klasisfikāciju salīdzināt ar Vitakera klasifikāciju, uz ko balstās mūsdienu dzīvo oganismu iedalījums. Video otrajā daļā tiek stāstīts par sistemātikas vienībām dzīvnieku valstī, īsi akcentējot galvenās atšķirības starp vienībām. Stāstot par dzīvnieku sistemātikas vienībām dzīvnieku valstī, kā piemērs tiek izmantotas Latvijā dzīvojošas rāpuļu sugas.
Pildspalvu, parasto zīmuli, pierakstu kladi.
Nosaka organisma sistemātisko piederību (Latvijā sastopamos augus un dzīvniekus) atkarībā no pētījuma mērķa, lietojot organismu noteicējus, klasifikācijas shēmas, novērojot un veicot lauka darbu.
Skaidro, ka mūsdienu dzīvo organismu (mugurkaulnieku, posmkāju, augu) daudzveidības un pielāgotības dzīves videi pamatā ir evolūcija, izmantojot filoģenētiskās, sistemātikas un evolūcijas shēmas, dažādus informācijas avotus, novērojot, modelējot.