Video materiālā skolotāja ar sadzīviskām situācijām un modelēšanas paņēmienu skaidro, kas ir laukums. Skolēns mācās, ka laukuma vienība ir 1 cm2 (1 dm2, 1 m2) ir kvadrāts, kura malas garums ir 1 cm (1 dm; 1 m); figūras laukums ir lielums, kas norāda, ar cik laukuma vienībām (tās savietojot) var noklāt figūru; figūru sadalot daļās un savietojot citādi, iegūst figūru ar tādu pašu laukumu (vienlielas figūras); vienādas figūras ir arī vienlielas, bet vienlielas var būt arī dažādas figūras.
Četri vienādi riņķi, darba lapa, pierakstu klade, parastais zīmulis, lineāls
Jaunā situācijā individuāli vai sadarbojoties (arī ar pedagogu) veic matemātiskās modelēšanas soļus.
Skaidro un/vai ilustrē ar modeli laukuma un tilpuma vienības, ātruma mērvienības km/h, m/s.
Rūtiņu tīklā zīmē vienlielas figūras atbilstoši dotajiem nosacījumiem.