Kā pieraksta un pēta funkcijas, kuru grafiks ir taisne?
Lineāras funkcijas grafiks, tā konstruēšana
Pievienots 17.08.2021
Digna Gūtmane
Klase / Izglītības posms: 7. klase
Mācību priekšmets / Kursa nosaukums: Matemātika
funkcijataisnefraktālisgrafikslineāra funkcija
Video sasniedzamais rezultāts
Skolēns veido atsevišķus skaitļu pārus, atzīmē tos koordinātu plaknē (būtiski veidot priekšstatu par funkciju daudzveidību). Vingrinās lietot jēdzienus “arguments”, “funkcijas vērtība” un nolasīt informāciju no kādas funkcijas grafika. Uzzīmē lineāras funkcijas grafiku, ievērojot un saistot dotos nosacījumus, piemēram, uzzīmē grafiku lineārai funkcijai, kura ir dilstoša un krusto x asi/abscisu asi punktā 2, demonstrējot izpratni par šādiem jēdzieniem: "lineāra funkcija", "arguments", "funkcijas vērtība", "definīcijas kopa", "vērtību kopa". Skolēns veido ieradumu zīmēt funkciju grafiku precīzi, izmantojot visu koordinātu plakni, attīstot ieradumu darbības veikt rūpīgi, apzinoties, ka neprecizitātes var būt pamats aplamiem secinājumiem.
Video apraksts
Video materiālā skolēns:
veido atsevišķus skaitļu pārus, atzīmē tos koordinātu plaknē (būtiski veidot priekšstatu par funkciju daudzveidību);
vingrinās lietot jēdzienus “arguments”, “funkcijas vērtība” un nolasīt informāciju no kādas funkcijas grafika;
uzzīmē lineāras funkcijas grafiku, ievērojot un saistot dotos nosacījumus, piemēram, uzzīmē grafiku lineārai funkcijai, kura ir dilstoša un krusto x asi/abscisu asi punktā 2, demonstrējot izpratni par šādiem jēdzieniem: lineāra funkcija, arguments, funkcijas vērtība, definīcijas kopa, vērtību kopa;
skolēns veido ieradumu zīmēt funkciju grafiku precīzi, izmantojot visu koordinātu plakni, attīstot ieradumu darbības veikt rūpīgi, apzinoties, ka neprecizitātes var būt pamats aplamiem secinājumiem.
Resursi
Pildspalva, darba lapa, kas pievienota video pielikumā.
Veido un lasa funkcijas (lineāra, kvadrātfunkcija, y = k / x, y = x³, y = √x, kā arī svešas/nezināmas) attēlojumus dažādos veidos (tabulā, vārdiski, grafiski, ar formulu), pāriet no vienas attēlojuma formas uz citu, izmantojot arī digitālos rīkus, situācijās ar matemātisku un citu jomu reālu kontekstu.