Izmantojot zināšanas par skaitliskām nevienādībām un veidojot analoģiju, spriež, vai nevienādības, kuras satur nezināmo lielumu ir patiesas vai aplamas, domā par to kā sprieda, formulē secinājumus.
Pildspalva, lineāls, zīmulis, rūtiņu lapa.
Jaunā situācijā formulē vispārīgu apgalvojumu, piemēram, par figūru īpašībām, parametru ietekmi uz funkcijas grafika novietojumu koordinātu plaknē, pamatojoties uz konkrētiem piemēriem un vispārīgiem spriedumiem, arī lietojot digitālos rīkus.
Atšķir atsevišķu apgalvojumu no vispārīga apgalvojuma, ar piemēriem skaidro, ka atsevišķu apgalvojumu patiesums nenodrošina vispārīga apgalvojuma patiesumu.
Pierāda vispārīgus apgalvojumus, loģiski saistot 2–3 spriedumus, izmantojot zināmus un/vai iepriekš pierādītus faktus, apgalvojumus.
Atrisina lineāru vienādojumu, kvadrātvienādojumu, to sistēmas, vienādojumu a / x = b (x – nezināmais), atrisina lineāru nevienādību un kvadrātnevienādību, izvēloties sev piemērotāko vai situācijai atbilstošāko risinājuma paņēmienu.