Kas labāk - diena ar mobilo tālruni vai bez tā? To skolēni secina, noskatoties teatralizētu dzejoļa priekšnesumu “ome vienmēr saka…”, kā arī lasot tekstus par telefona lietošanas paradumiem, saskatot un nosakot tajos dažādus teikumus pēc uzbūves. Prezentācija un skolēna darba lapa paredzēta kā mācību un atbalsta materiāls. Nodarbības beigās skolēns veic pašvērtējumu.
Rakstāmpiederumi, pierakstu klade, darba lapa
Veikli un ar izpratni lasa mācībām un savām interesēm atbilstošu tekstu. Atrodot tajā galvenos vārdus un frāzes, atbildot uz jautājumiem un uzdodot jautājumus pašiem, nosaka teksta galveno domu un tajā paustās idejas. Formulē viedokli par izlasītā teksta noderīgumu un turpmākajām izmantošanas iespējām.
Veido un pilnveido savu tekstu. Sniedz un iegūst atgriezenisko saiti par teksta kvalitāti, prot strādāt individuāli un sadarboties teksta rediģēšanas laikā. Reflektē par šo procesu, lai uzlabotu savu tekstu.
Nosaka visu patstāvīgo vārdu piederību vārdšķirai. Izvēlas precīzākos no tiem sava teksta radīšanā un teikumu savstarpējā sasaistē.