Mācību video paredzēts, lai skolēns iepazītos ar pilsētu apdzīvojumu, to vēsturi un veidošanos, pilsētu pārmaiņām un urbanizāciju.
Video pirmajā daļā tiek aplūkota pasaules pilsētu vēsture, kā tās ir veidojušās un kādas funkcijas tās ir pildījušas. Skolēns iepazīstas ar jēdzienu ''urbanizācija'' un tiek skaidrots, ka urbanizācijas process ir pastāvējis vienmēr. Tiek aplūkoti urbanizācijas iemesli dažādos vēstures posmos un mūsdienās. Tiek veikti urbanizācijas līmeņa aprēķini Latvijā 2020. gadā un 1990. gadā, salīdzināti un skaidroti rezultāti. Dati tiek iegūti no Centrālās statistikas pārvaldes mājaslapas.
Video otrajā daļā tiek palūkota pilsētas teritorijas paplašinašanās, īpaši apskatot Rīgas piemēru un kā Rīgas robežas vēsturiski ir mainījušās. Skolēns tiek iepazīstināts ar jēdzienu ''aglomerācija'' un ''suburbanizācija'', tiek aplūkota Rīgas aglomerācija un tās veidošanās apstākļi.
Formulē secinājumus par saskatītajām likumsakarībām, pamatojoties uz darba uzdevumu, pētāmo problēmu un izmantojot pētījuma laikā iegūtos rezultātus.
Saskata iespēju un lieto autentiskās situācijās reālu skaitļu dažādas pieraksta formas, darbības ar tiem un skaitļu attiecību (piemēram, saistības ar finanšu iestādēm, nodokļi, īrēšanas/izīrēšanas nosacījumi, maisījumi pārtikas rūpniecībā, būvniecībā, farmācijā, komplektācija, sadalījumi grupās).
Skaidro teritorijas apdzīvojuma un apdzīvotības izmaiņu cēloņus, to ietekmi uz teritorijas apdzīvojuma sistēmas, apdzīvoto vietu funkciju un cilvēka dzīves vides izmaiņām attīstītajās un attīstības valstīs, analizējot iekšzemes un starptautiskās migrācijas un valstu vai reģionu ekonomiskās izaugsmes rādītāju telpiskās likumsakarības.